вторник, 6 октомври 2009 г.

ЛЮБОВТА Е ИЗБОР

Може ли да говорим с любов, когато сме изпълнени с болка, разочарования, неуспехи, неразбиране? Иска ми се да говоря за други неща, но днес си мисля за любовта и взаймоотношението. Тъй като сме същества, които всеки ден взимаме различни решения си мисля, че това да говорим и отговаряме с любов на човека до нас, на децата ни, е въпрос на избор и решение. Въпреки, че изговаряме сурови думи и вършим неправилни неща, за което разбира се не се гордеем, никога не е късно да преосмислим постъпките си. Много ясно се виждат недостатъците и грешките на човека до нас /защо ли?/, но нека първо помислим за себе си! Лошият избор, който сме правили до вчера не бива да ни е оправдание и днес. Можем просто да кажем: „Съжалявам, знам, че съм те наранявал /а/ твърде често, но смятам да променя това и да направя бъдещето ти различно”. Когато изберем да проявим активно любовта на разбираем език на ближния ни, той не би останал безразличен. Най-голямата клопка, в която бихме могли да попаднем е когато подтикнати от емоционална празнота търсим разбиране и подкрепа извън брака. Години наред съм поддържала приятелства, които са запълвали празнотата в мен и зная колко болезнено е разочарованието. Но каквото и да си говорим емоцията на влюбването отминава доста бързо. Това не е дълбоко обмислено чувство, а по-скоро става в нормалния контекст на взаймоотношения мъж-жена. Със сигурност е краткотрайно, понякога до две-три години, а понякога преминава за доста по-кратко време. Влюбването временно посреща емоционалната нужда от любов, създава усещането, че някой се интересува от нас, че ни се възхищава, че ни цени. След време обаче се връщаме към реалния свят, наситен с проблеми от всекидневието. Тогава идва избора, който трябва да направим. Ако се научим съзнателно да задоволяваме нуждата на нашия партньор, дори и той да не се е научил да проявява любовта, която ние очакваме, рано или късно ще бъде насърчен от поведението ни и той да опита. Когато преди два месеца след тежка операция никой от семейството ми не дойде в болницата, а трябваше близка приятелка да се погрижи за мен, изпитах голяма болка, въпреки това взех решение да не действам според чувствата си. Лесно можем да се подлъжем по дадена ситуация и да търсим правото си /а понякога може действително да сме прави/, въпреки това изграждането на характера идва точно в такива моменти, когато взимаш решение да загърбиш правото си и да вземеш правилно решение да не постъпиш инстиктивно. Най-често кризите са добро време. Време, в което научаваме повече от когато и да било. Когато познаваме човека до нас, знаем и начина по който проявената любов би била разбрана. Дори и да не е това естествена реакция за нас, съзнателния избор да изречеш дума, или да извършиш действие, което ще е прието за проява на любов и разбиране, е най-доброто нещо за подражание. Да знаеш, че можеш да разчиташ на човека до теб е нещо, което се гради с годините и не се купува с пари. Спромням си случка от преди няколко дни. Ставам за работа в пет сутринта. Предният ден една позната ми взе телефона, просто апарата е същият като нейния и по грешка го пъхнала в чантата си. Другият ми телефон беше с изтощена батерия и така се отзовах на магистралата в пет сутринта и без телефон. Изведнъж колата ми поднесе и за моя изненада се оказа, че съм спукала гума. Не можех да повярвам – на магистралата, по тъмно и без телефон. За мое щастие един млад мъж ми спря, закара ме до София, даде ми телефона си да се обадя и донякъде се наредиха нещата. Достатъчно беше едно телефонно обаждане по-късно и мъжа ми, въпреки, че не е шофьор да намери човек и да прибере колата. Ежедневието ни е свързано с много стрес и динамика, но добре е да забелязваме малките, големи неща. Всеки ден ми се случват абсурди и някак е естествено да забелязвам негативизма и простотията. Иска ми се днес да си припомня всички дребни жестове и добри действия, с които привиквам и спирам сякаш да ги забелязвам, и да кажа: „Благодара”. И ако знам какъв е любовния език на моя партньор избирам да говоря на него. По този начин резервоара от любов на партньора ни ще се напълни и вероятността да ни отвърне по същия начин се увеличава многократно. Любовта е избор! И всеки от нас може да започне процеса още днес! Пожелавам успех!

3 коментара:

  1. Благодаря, че ми напомни как можем да черпим сила за живот от малките, но всъщност големи жестове на хората около нас. Бог да ни дава наблюдателни очи и благодарни сърца! Диляна

    ОтговорИзтриване
  2. Здравче! Поздравления, че си готова и правиш опити да си силна и всеотзайна да устояваш любовта на разума, а не мимолетната любов!
    Колко си права, че любовта е Избор! Те не е стомна с вода, която свършва в жарък ден...а после?!
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  3. Много благодаря за коментарите! Въпреки трудната ситуация в която съм, когато знам, че имам приятели винаги е по-лесно! Обичам Ви :)

    ОтговорИзтриване