вторник, 8 септември 2009 г.

ЕДНА НОВА КНИГА

Излезе от печат една дълго очаквана от мен книга. Новото издание на „Лекции към моите студенти” на Чарлс Х. Спърджън не се ръзличава съществено от старата, но са добавени няколко интересни глави. Използване на анекдоти и примери, къде да ги намерим, астрономията като източник на примери за проповеди.
Чарлс Хадън Спърджън /1834 – 1892/ е проповедник и учител от Викторианската епоха. Хиляди слушатели са се събирали всяка неделя да слушат в Лондон проповедите му и също толкова четат печатните издания, в които се печатат те
. До 1917 г. са продадени над 100 милиона от неговите проповеди само на английски. Излязлото от печат издание на Български /1998/ с единадесет проповеди на Спърджън под заглавие „Призивът”, беше една от настолните ми книги дълго време. Сърдечно препоръчвам новото издание на „Нов човек” на всеки, който иска да проповядва, обучава и изгражда себе си в покорност на Божието Слово.
Ето и част от последната глава:
„ Земята, всички планети и цялата солидна материя на всемира се контролират, както знаете, чрез силите на привличането. Ние се задържаме на мястото си в света, като се движим около Слънцето чрез две сили – едната наречена центростремителна, която ни дърпа към слънцето, а другата центробежна, която се илюстрира от капките вода, излитащи по тангентата на въртящо се мокро колело.
Вярвам, че по същия начин има две сили, които винаги действат върху нас – едната, която ни привлича към Бога, а другата, която ни дърпа дълече от Него; и така сме държани в кръга на живота; за себе си обаче, ще съм много доволен, когато изляза от влиянието на центробежната сила. Вярвам, че от момента, когато това стане и привличането, което ме дърпа дълеч от Бога се прекрати, аз ще бъда с Него в небето – в това не се съмнявам. Когато дойде този славен край на живота, за мен ще бъде много по-добре.
Бих казал заедно с Бл.Августин: „Всичко се привлича от това, което му е центъра, около което се върти. Бъди център на сърцето ми, о, Господи, моя светлина, моя единствена Любов!”
Самото слънце е едно огромно тяло. Големината му е изчислена, но аз мисля да не ви затруднявам с цифри, тъй като те няма да ви дадат ясна идея за действителната му големина. Достатъчно е да кажем, че ако Земята и Луната, която се движи около Земята, бяха сложени вътре в Слънцето, би имало още много пространство, така, че Луната да не се блъсне в кората на Слънцето, докато се движи по орбитата си около Земята.”

Купете си книжката и може да продължите на там...

Няма коментари:

Публикуване на коментар